mokymų lektorėSpalio 22 d. VšĮ Kėdainių ligoninėje vyko mokymai, skirti klientų ir pacientų agresyvaus elgesio atpažinimo bei valdymo aspektams. Medicinos psichologė Sigita Vičaitė akcentavo, kad agresija neretai yra savita komunikacijos forma – bandymas išreikšti vidinę įtampą, nepasitenkinimą ar nesaugumo jausmą, kurių žmogus negali tinkamai įvardinti žodžiais.

Ką bandoma pasakyti „agresijos kalba“?

Pasak lektorės, agresyvus elgesys gali atskleisti įvairius žmogaus siekius ar emocines būsenas. Tai gali būti bandymas:

  • išreikšti pyktį ar priešiškumą;
  • įtvirtinti dominuojančią padėtį;
  • bauginti ar grasinti;
  • pasiekti konkretų tikslą;
  • apsaugoti turtą ar save;
  • atsakyti į baimę ar grėsmę;
  • reaguoti į skausmą;
  • kontroliuoti situaciją, kai jaučiamasi bejėgiškai.


Praktinėje mokymų dalyje buvo aptartos strategijos, padedančios laiku atpažinti artėjančią agresiją, tinkamai reaguoti į sudėtingas situacijas ir palaikyti profesionalų santykį su klientu ar pacientu. Ypatingas dėmesys skirtas emociniam stabilumui, savikontrolei ir empatijai, kurie yra svarbiausi dirbant su sudėtingą elgesį demonstruojančiais asmenimis.

Mokymai padėjo dalyviams giliau suprasti agresyvaus elgesio priežastis, atpažinti ankstyvuosius ženklus ir įgyti praktinių įrankių, padedančių užtikrinti saugesnį ir efektyvesnį bendravimą su pacientais kasdienėje veikloje.

Dėkojame Kėdainių ligoninės ir medicinos centro „Solvimeda“  darbuotojams dalyvavusiems mokymuose.

 

Mokymai vyko įgyvendinant projektą „Kėdainių rajono sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų profesinio nuovargio mažinimo kryptys ir priemonės“, finansuojamą Kėdainių rajono savivaldybės lėšomis.