
Jei abejojate dėl savo būklės rimtumo – geriau nedelsti ir kreiptis į Priėmimo–skubiosios pagalbos skyrių arba skambinti 112.
Kada kreiptis į Priėmimo–skubiosios pagalbos skyrių?
- Staiga užklupo stiprūs krūtinės skausmai, dusulys;
- Prasidėjo stiprus kraujavimas;
- Patyrėte sunkią traumą (eismo įvykis, kritimas, sužeidimai);
- Netekote sąmonės, prasidėjo traukuliai;Atsirado stiprus, nepakenčiamas skausmas;
- Staiga sutriko rega, kalba ar judėjimas;
- Ištiko sunkus alerginis priepuolis (dusulys, veido/kaklo tinimas);
- Įvyko apsinuodijimas alkoholiu, cheminėmis medžiagomis ar narkotikais.
Kada kreiptis ne į priėmimo–SKUBIOSIOS PAGALBOS skyrių,
o į šeimos gydytoją?
- Užsitęsusi sloga, kosulys ar gerklės skausmas be komplikacijų;
- Lėtinių ligų kontrolė be ūmių simptomų;
- Receptų atnaujinimas, tyrimų rezultatų aptarimas;
- Pažymų išdavimas, siuntimai, profilaktiniai sveikatos patikrinimai.
Nemokamos paslaugos:
- Gydytojo apžiūra ir būtini tyrimai skubiais atvejais;
- Pagalba gyvybei ar sveikatai pavojingomis aplinkybėmis;
- Skubios medicininės intervencijos (pvz. žaizdų susiuvimas, kraujavimo stabdymas);
- Hospitalizavimas (jei būtinas).
Kada paslaugos mokamos?
- Neturite privalomojo sveikatos draudimo;
- Kreipiatės ne dėl skubios pagalbos, pvz.:
– Tyrimų be gydytojo siuntimo;
– Profilaktinių patikrinimų (darbui, sportui, vairavimui);
– Planinių konsultacijų be būtinybės;
– Paslaugų, nepriklausančių kompensuojamoms.
Praktiniai patarimai pacientui:
- Visada turėkite asmens tapatybės dokumentą;
- Atvykstant planinei hospitalizacijai:
– Būtinas dokumentas;
– Rekomenduojama turėti popierinį siuntimą. - Informuokite personalą apie:
– Lėtines ligas;
– Alergijas;
– Nuolat vartojamus vaistus. - Nurodykite kontaktinį asmenį (vardą, pavardę, tel. nr.).
Kodėl kai kurie pacientai aptarnaujami greičiau?
- Pacientai aptarnaujami pagal būklės skubumą, ne pagal atvykimo laiką.
- Taikoma triažo sistema:
Apie Priėmimo–SKUBIOSIOS PAGALBOS skyrių trumpai:
Skyrius priima visus pacientus – vaikus ir suaugusiuosius.
–
Veikia 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę.
–
Pacientai skirstomi pagal 5 skubumo kategorijas.
–
Esant grėsmei – taikoma stebėjimo paslauga (4–24 val.).
–
Kreipiantis dėl būtinosios pagalbos, siuntimo nereikia.
–
Būtinoji pagalba apdraustiems LR gyventojams yra nemokama.
–
Jei nėra būtinybės – kreipkitės į savo šeimos gydytoją, pirminės sveikatos priežiūros įstaigos darbo laiku.
Priėmimo-skubiosios pagalbos skyriaus tel. 0 347 67080
Atmintinė pacientui apie Priėmimo-skubiosios pagalbos skyriaus skyriaus veiklą