
Jei abejojate dėl savo būklės rimtumo – geriau nedelsti ir kreiptis į Priėmimo–skubiosios pagalbos skyrių arba skambinti 112.
Kada kreiptis į Priėmimo–skubiosios pagalbos skyrių?
- Staiga užklupo stiprūs krūtinės skausmai, dusulys;
 - Prasidėjo stiprus kraujavimas;
 - Patyrėte sunkią traumą (eismo įvykis, kritimas, sužeidimai);
 - Netekote sąmonės, prasidėjo traukuliai;Atsirado stiprus, nepakenčiamas skausmas;
 - Staiga sutriko rega, kalba ar judėjimas;
 - Ištiko sunkus alerginis priepuolis (dusulys, veido/kaklo tinimas);
 - Įvyko apsinuodijimas alkoholiu, cheminėmis medžiagomis ar narkotikais.
 
Kada kreiptis ne į priėmimo–SKUBIOSIOS PAGALBOS skyrių,
o į šeimos gydytoją?
- Užsitęsusi sloga, kosulys ar gerklės skausmas be komplikacijų;
 - Lėtinių ligų kontrolė be ūmių simptomų;
 - Receptų atnaujinimas, tyrimų rezultatų aptarimas;
 - Pažymų išdavimas, siuntimai, profilaktiniai sveikatos patikrinimai.
 
Nemokamos paslaugos:
- Gydytojo apžiūra ir būtini tyrimai skubiais atvejais;
 - Pagalba gyvybei ar sveikatai pavojingomis aplinkybėmis;
 - Skubios medicininės intervencijos (pvz. žaizdų susiuvimas, kraujavimo stabdymas);
 - Hospitalizavimas (jei būtinas).
 
Kada paslaugos mokamos?
- Neturite privalomojo sveikatos draudimo;
 - Kreipiatės ne dėl skubios pagalbos, pvz.:
 
– Tyrimų be gydytojo siuntimo;
– Profilaktinių patikrinimų (darbui, sportui, vairavimui);
– Planinių konsultacijų be būtinybės;
– Paslaugų, nepriklausančių kompensuojamoms.
Praktiniai patarimai pacientui:
- Visada turėkite asmens tapatybės dokumentą;
 - Atvykstant planinei hospitalizacijai:
– Būtinas dokumentas;
– Rekomenduojama turėti popierinį siuntimą. - Informuokite personalą apie:
– Lėtines ligas;
– Alergijas;
– Nuolat vartojamus vaistus. - Nurodykite kontaktinį asmenį (vardą, pavardę, tel. nr.).
 
Kodėl kai kurie pacientai aptarnaujami greičiau?
- Pacientai aptarnaujami pagal būklės skubumą, ne pagal atvykimo laiką.
 - Taikoma triažo sistema:
 
Apie Priėmimo–SKUBIOSIOS PAGALBOS skyrių trumpai:
Skyrius priima visus pacientus – vaikus ir suaugusiuosius.
–
Veikia 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę.
–
Pacientai skirstomi pagal 5 skubumo kategorijas.
–
Esant grėsmei – taikoma stebėjimo paslauga (4–24 val.).
–
Kreipiantis dėl būtinosios pagalbos, siuntimo nereikia.
–
Būtinoji pagalba apdraustiems LR gyventojams yra nemokama.
–
Jei nėra būtinybės – kreipkitės į savo šeimos gydytoją, pirminės sveikatos priežiūros įstaigos darbo laiku.
Priėmimo-skubiosios pagalbos skyriaus tel. 0 347 67080
Atmintinė pacientui apie Priėmimo-skubiosios pagalbos skyriaus skyriaus veiklą

